fbpx

Tervetuloa Sappee Resortiin!

Sappee Resort sijaitsee Pirkanmaalla, Pälkäneen kunnassa. Sappee Resort on ympärivuotinen matkailukeskus, talvella laskettelu/lumilautailu ja kesällä alamäkipyöräily sekä seikkailupuisto ovat pääpalveluitamme. Lisäksi Sappeella on satoja petipaikkoja mökeissä ja huoneistohotellissa. Sappeessa on myös suuri caravanalue. Sappee tuntee vastuunsa ja onkin panostanut suuresti ilmastonmuutoksen estämiseen ja luonnon monimuotoisuuden ylläpitämiseen.

Ajo-ohjeet

Näin saavut Sappeelle:

Sappee Resort sijaitsee Pirkanmaalla, Pälkäneellä.
Lähiosoitteemme on Sappeenvuorentie 200, 36450 Salmentaka.

Tampereelta:
Aja tietä Teiskontie 12. Pysy vasemmalla tien haarautuessa ja seuraa opasteita tielle Lahti/Kangasala (12).
Käänny vasemmalle Pälkänevedentie 322.
Sappeentie 3230 kääntyy vasemmalle n. 16km jälkeen. Jatka tietä n. 4km ja käänny oikealle Sappeenvuorentie. 2km:n päästä olet perillä.
Ajoaika n. 55min, n. 60km.

Helsingistä:
Aja tietä E12/3 Hämeenlinnaan ja siirry sitten liittymästä tielle 57 Pälkäneentie.
Saavuttuasi tielle 12 Lahdentie, käänny vasemmalle ja jatka tietä kunnes tulee risteys oikealle Pälkänevedentie 322.
Ajoaika n. 1h 50min, n. 164km.

Turusta:
Aja Valtatietä E63/9 kunnes saavut tielle E12/3. Siirry liittymästä tielle 304 (Lempääläntie).
Jatka Sääksmäentielle 310 ja sitten vasemmalle Apiankatu 307.
Ajoaika n. 2 h 20min, n. 188km.

Jyväskylästä:
Aja tietä E63/9 kohti Jämsää. Poistu liittymästä Lahdentielle (24). Käänny oikealle, Tampereentie (325). Rautajärventie 322 kääntyy vasemmalle. Jatka tätä tietä kunnes oikealle kääntyy Sappeentie 3230. Jatka tietä n. 4km ja käänny oikealle Sappeenvuorentie. 2km:n päästä olet perillä.
Ajoaika n. 2 h, n. 153km.

Julkinen liikenne:
Julkisilla bussikuljetuksilla ei valitettavasti ole mahdollista päästä Sappeelle.
Ilmoitamme mahdollisista yhteistyökumppaneiden järjestämistä bussikuljetuksista erikseen nettisivuillamme.

Kartta

Lipunmyynti

Kesäkaudella voit ostaa liput Bike Parkiin Sappeen pyörävuokraamosta. Seikkailupuistoon liput saat Seikkailupuiston lipunmyynnistä.
Talvikaudella hissilippuja myy hissilipunmyynti sekä vuokraamo.
Kaikkia lippuja voit ostaa myös suoraan verkkokaupastamme.
Lipunmyynti- vuokraamorakennus sijaitsee hirsisessä palvelurakennuksessa parkkipaikan läheisyydessä vastapäätä Tapahtumakeskus Huippua.

Osta liput Bike Parkiin Osta liput seikkailupuistoon

Vuokraamo/ Shop

Sappeen vuokraamo toimii kesäaikaan pyörävuokraamona ja lipunmyyntinä Bike Parkiin.
Talvella vuokraamosta voit vuokrata lasketteluvälineet, ostaa hissiliput ja huollattaa välineesi.
Seikkailupuiston lipunmyynti sijaitsee samassa rakennuksessa. Seikkailupuiston palvelurakennus toimii talvella ennakkoon varattujen välineiden noutopaikkana.
Vuokraamo sijaitsee hirsisessä lipunmyynti- vuokraamorakennuksessa parkkipaikan läheisyydessä.
Vuokraamossa palvelee myös kattavan valikoiman sisältävä Ski Shop talviaikaan ja kesällä Bike Shop. Tervetuloa tutustumaan!

Vuokraa fillari Vuokraa lasketteluvälineet

Ravintolat

Sappeen pääravintola, tapahtumakeskus Huippu sijaitsee parkkipaikan läheisyydessä. Lipunmyynti, vuokraamo ja seikkailupuiston lipunmyynti, sekä ennakkoon varattujen lasketteluvälineiden noutopiste sijaitsevat vieressä.

Ravintola Vohveli sijaitsee lastenrinteiden päällä, pääset sinne kävellen tai polkypyörällä Deltaväylää pitkin, mikä menee huoneistohotelli Sappee Chaletsin ohi.
Suksilla pääset Vohveliin Somparinteen tai Perherinteen hisseillä.

Ravintola Ala Café sijaitsee rinteiden alla ja se on avoinna talvisesongilla. Helpoiten ravintolaan pääsee rinteitä pitkin lasketellen.

Tilausravintola Ekokammi sijaitsee Kallenrinteen päällä upeissa maisemissa. Ravintola on vuokrattavissa yksityiskäyttöön, ota yhteyttä myyntipalveluun.

Tutustu lisää

Mitä löytyy mistäkin?

Wc- tilat:
Wc- tilat löytyvät ravintoloistamme. Ravintola Huipussa on lähimmät tilat, kun saavut Sappeelle. Katutasosta löytyvät pienemmät wc- tilat ja isommat ravintolan alakerrasta. Alakertaan pääset katutason kautta vasemmalla olevia rappuja pitkin tai rinteen puolelta terassitasanteen alla olevasta ovesta. Huipussa on myös lastenhoitohuone.

Ensiapu:

Joskus sattuu haaveri rinteillä tai muussa aktiviteetissa. Sappeella on koulutettua henkilökuntaa ensiapua antamassa. Talviaikaan Skipatrol päivystää rinteissä ja kesällä Bike Patrol. Heihin saa yhteyden hissihenkilökunnan kautta tai ottamalla yhteyttä lipunmyyntiin tai vuokraamoon.
Lääkintälupaa patroleilla ei ole, joten varaa tarvittaessa kipulääkettä mukaan jos epäilet sitä tarvitsevasi. EA- piste sijaitsee vuokraamorakennuksen rinteen puoleisessa päässä erillisessä rakennuksessa.

Majoittujat:

Olemme lähettäneet varauksen yhteydessä tilausvahvistuksen mistä löytyy ohjeet avainten noutoon. Mikäli olemme sopineet kassaan maksusta (äkkilähdöt), maksu suoritetaan talvikaudella hissilipunmyyntiin ja kesäkaudella Bike Parkin pyörävuokraamoon.
Karavaanareiden ilmoittautuminen tapahtuu näissä samoissa paikoissa.

Hiihtoladut ja retkeilyreitit:

Hiihtoladuille pääset helpoiten parkkipaikan perällä olevan hiekkapintaisen osuuden reunasta. Reiteillä on opasteet. Retkeilyreitit ovat kesäaikaan käytössä (hiihtolatupohjat). 2,5km:n keskellä menee myös n. kilometrin mittainen kävelyreitti laavulle ja takaisin. Tutustu reitteihin alla olevasta linkistä.
Sappeen ulkoilureitit

Omat eväät ja grillaus:

Omien eväiden nauttiminen on mahdollista laavuilla tai kodissa.
Vuokraamorakennuksen takaa löytyy iso kota, joka on käytettävissä palveluiden avoinna ollessa kesällä ja talvella. Family Parkista löytyy myös kota, joka on käytettävissä voimassa olevalla Family Park tai kaikkien rinteiden hissilipulla. Kesällä kota ei ole käytössä.
Päärinteen reunassa on laavu ja toinen laavu löytyy Frisbeegolf radan lähdön vierestä. Myös hiihtolatujen/ retkeilyreittien varrella on kodat. Näissä kaikissa on polttopuut valmiina, varaa omat sytytystarvikkeet.

Parkkipaikan reunassa olevan leikkipuiston vieressä on kaksi hiiligrilliä. Näihin sisältyy grillihiilet ja sytytysnesteet.
Jätäthän paikat siistiin kuntoon, kiitos!
Ravintoloissa omien eväiden syönti on kielletty.

Toivomme, että vierailusi Sappeella on ikimuistoinen ja näemme pian uudelleen.
Pyydämme vastamaan myös asiakastyytyväisyyskyselyymme, jotta osaamme palvella sinua vielä paremmin.